tiistai 5. joulukuuta 2006

kohtuuttomuus

Kaikesta mitä teen, teen itselleni ongelman.

Tai tarkoitan sitä, että olen taipuvainen riippuvuuksiin, tai ehkä en niinkään riippuvuuksiin vaan väärinkäyttöön. Nimittäin parhaillani väärinkäytän internettiä. Minä vietän kohtuuttomasti aikaa selaillen ja bloggaillen. Tämä on minulle luonteenomainen tapa toimia. Kun ostin impulssiostoksena playstation 2 ja siihen Grand Theft Auto San Andreas pelin pelasin peliä lähes yötä päivää kaksi viikkoa. Se vaikutti haitallisesti todellisuudentajuuni, autolla ajaessa minulle tuli halu ajaa toisia autoja päin ja kävellessä tuli halu kaapata autoja. Viime talvena löysin netistä sivuston, jossa pystyi pelaamaan carcassonne ja settlers of catan pelejä verkossa (http://games.asobrain.com/). Pelasin kaksi viikkoa yötäpäivää. Puhumattakaan sitten miten on tapanani sortua kohtuuttomuuksiin syömisen, alkoholin käytön ja liikunnan kanssa. Minkään kohtuukäyttö on minulle vaikeaa. Jos ei voi saada liikaa, on parempi olla ottamatta yhtään.

Ja nyt parhaillaan bloggailen kohtuuttoman paljon, valvon öitä kytäten tuoreita blogilistalta. Hion suunnitelmia omasta blogi-imperiumistani ja uusista ja uusista blogeista, jotka ovat kertakaikkiaan välttämättömiä maailmalle, ja jos en niitä itse kirjoita niin on vaarana, ettei kukaan muukaan. Vaarana on se, että intoni lopahtaa taas kahden viikon kuluttua, enkä siedä sen jälkeen ajatustakaan bloggailusta. Kohtuuttomuuden periaate on minulle kuitenkin niin rakas, etten oikein edes haluakaan hillitä. Ja kaikenlainen hillittömyys on minulle niin luonteenomaista, etten oikein osaisi olla ilman. Eikä minulla nyt oikein ole elämässä oikeatakaan sisältöä. Tietysti olisi aiheellista tehdän vakavia yrityksiä päästä takaisin kiinni elämänsyrjään, ihmissuhteisiin ja opiskeluun.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minkään kohtuukäyttö on minulle vaikeaa. Jos ei voi saada liikaa, on parempi olla ottamatta yhtään.

voi, tiedän niin miltä sinusta tuntuu. aina se on sitä yletöntä tai ei-mitään. mitään keskitietä ei oikeastaan ole.

Pekka Eskimo kirjoitti...

niin. buddhalaisuuden oppi on ilmeinen, mutta mahdoton toteuttaa.